Een beetje van thuis - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Amber Wal - WaarBenJij.nu Een beetje van thuis - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Amber Wal - WaarBenJij.nu

Een beetje van thuis

Blijf op de hoogte en volg Amber

06 November 2017 | Spanje, Valencia

Ik heb afgelopen weken een poging gedaan om Spaanse omelet te maken. Ofwel Patata Tortilla. Mijn eerste poging ging redelijk goed maar hij smaakte toch wel teveel naar ei. Ik heb het nog een keer geprobeerd en meer op gevoel gekookt. Dat ging beter! Je moet gewoon even oefenen, en op gevoel koken. Ook doet iedereen het anders. Maar mijn huisgenoot maakt het regelmatig en het is echt heerlijk. Om eerlijk te zijn vind ik paella niet lekker. Maar ik ga me wel verdiepen in andere recepten. Zoals bijvoorbeeld een herfst stoofpot.

Ook heb ik zelf sushi gemaakt, sushi is hier gewoon bizar duur. Voor een bak in de supermarkt betaal je al snel 30 euro. Of voor 3 kleine stukjes 4 euro. Ik ken wel een goede afhaalplek, meer richting het centrum, maar daar ben je ook snel 18 euro kwijt. Dus ik besloot om het zelf te maken! Ik zag al een paar keer in de supermarkt wat spullen staan. Ik heb het uiteindelijk gemaakt met roomkaas, komkommer en gebakken uitjes. Ik heb vis even achterwege gelaten. Ik was uiteindelijk zo´n 8 euro kwijt. En ik heb nog heel veel rijst over, dus ik kan het zeker nog een paar keer maken. Ik had in totaal 6 rollen gemaakt, hier heb ik drie keer van gegeten haha!

Ook heb ik met de huisgenootjes een Nederlandse film gekeken. Na lang discussiëren mocht uiteindelijk de spraak op Nederlands. Kijk, Spanjaarden zijn heel lui gemaakt. Alles wordt over gesproken en ze hoeven nooit ondertiteling te lezen. Buiten school zijn ze dus niet met Engels bezig. Wij krijgen al op hele jonge leeftijd Engels mee. Dus de film moest op Spaans gesproken en wij moesten maar Nederlandse subtitles toevoegen, heel krom aangezien het een Nederlandse film was. De stemmen en grappen kwamen gewoon niet goed terecht. Maar ze hebben zeker gelachen, al vroegen ze wel waarom Nederland altijd zo donker is.. Uhhh.

En gisteren hebben we een Amerikaanse film gekeken, die hebben we wel in het Spaans gedaan, maar eerder omdat het engels heel cowboy achtig was haha! Dus het fijner was om Nederlandse subs te lezen. Dit was een hele leuke avond, mijn Italiaanse huisgenoot had ook nog zelf pizza gemaakt.

Ik heb afgelopen weken erg hard aan Engels gezeten, aangezien mijn licentie bijna verliep. Ik mocht alles afmaken en dan mag ik als het goed is terug in Nederland op examen. Dit vind ik wel fijn aangezien ik nu echt erin zit. Dat gaat trouwens echt wennen zijn! Echt een reality slap, aangezien ik weer terug naar school moet. Ook zou ik weer een bijbaan hebben, klinkt echt stom maar ik mis echt om te werken. Je hebt niet alleen een extra zakcentje maar je bent ook bezig. Ik moest zeker wennen aan alle vrije tijd die ik had de eerste weken. Ook heb ik hier geen kerk gevonden naar interesse. Spanje is een katholiek land, erg gericht op Maria. Het evangelie komt dus niet overeen. Dat mis ik wel heel erg.
Ik heb een dienst meegemaakt, dit was wel leuk om te zien. Maar het tempo ligt wel heel hoog.

Goed, Armana was vorige week woensdag avond aangekomen en ik heb haar opgehaald vanaf het vliegveld, er zit een directe metrolijn dicht bij mijn huis. Je zit 20 min erin, en alles wijst zich uit. Ideaal. Ik ben natuurlijk niet gewend dat er een vliegveld in mijn stad zit, waar je zo naar een bestemming kan vliegen. Daarvoor is Amsterdam of Eindhoven. Maar je merkt totaal niet dat er een zit, hij zit ook redelijk buiten het centrum. Ik was echt blij om haar te zien! We zijn richting huis gegaan de spullen gedropt en naar 100 Montaditos geweest.

We hebben gewinkeld, en heel veel gegeten! We wilde graag sushi eten omdat we dit in Nederland graag doen. We kwamen uiteindelijk terecht bij Chinezen die zich voordeden als Japanners. Klopte dus niet helemaal. We hebben ook onze nagels laten doen, dat was echt even een relax momentje. En we zijn naar het art and science museum geweest. Daar hebben we foto´s gemaakt. Ook hebben we door de Turia gelopen. Het grote park hier, en hebben we een tijdje op een bankje gezeten. Het was net honden uitlaat tijd dus er waren allemaal schattige hondjes.
De dagen vlogen echt voorbij met haar.

Ook was het halloween hier. Wat hier meer wordt gevierd dan in Nederland. We hebben een feestje gegeven in ons appartement. Dit was heel erg gezellig! De dag erna waren we allemaal vrij vanwege Allerheiligen. Maar dat wordt niet echt gevierd. Tenminste niet onder mijn huisgenoten. Dus het was een beetje een wasdagje.

Over 2 ruime weken komt mijn broertje Max. Die vliegt voor het eerst alleen. Hij komt een week langs. Op dit moment is mijn vader in Valencia met zijn vrienden, dus die zou ik ook nog wel zien. Ik heb een hele doos vol Nederlandse dingen opgestuurd gekregen. Al heb ik bijna alles uitgedeeld. Iedereen vond de pepernoten heel lekker, maar op hondensnoepjes lijken haha!

Oke de tijden vliegen hier echt voorbij. Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 08 Sept. 2017
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 5568

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2017 - 19 Januari 2018

Stage in Valencia

Landen bezocht: