Ik heb al een tijd geen nieuwe update geplaatst! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Amber Wal - WaarBenJij.nu Ik heb al een tijd geen nieuwe update geplaatst! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Amber Wal - WaarBenJij.nu

Ik heb al een tijd geen nieuwe update geplaatst!

Blijf op de hoogte en volg Amber

06 Oktober 2017 | Spanje, Valencia

Het is inmiddels oktober, samen met september mijn favoriete maand. Omdat dan de herfst langzaam begint. Zo was ik afgelopen zaterdag naar het strand geweest met mijn huisgenootjes.
Het was helaas niet zo lekker! Maar we zijn wel lekker uitgewaaid. Het was afgelopen week wat afgekoeld maar nu weer gewoon warm! Ergens wel echt lekker, oktober en nog 30 graden.

Helaas ben ik ook ziek geweest, en dan mis je thuis wel heel erg. Maar mijn vader en tante hebben mij verrast en komen in december ook nog een paar dagen. Over een paar weken komt Armana, een van mijn beste vriendinnen. We kennen elkaar al bijna 10 jaar. En in november komen mijn vader met vrienden en eind November mijn broer voor een week. Ik heb er onwijs zin in. Voorwaarde, ze moeten wel iets Nederlands meenemen van eten haha!

Op stage gaat ook alles zijn gangetje, soms werk ik langer door om aan school te werken. Ik weet dan dat ik thuis niet afgeleid word. Ook is het hier vredig stil in de namiddag. Ik fiets nog steeds naar huis, en dan is het ook wat afgekoeld. Toen het erg heet was had ik meer de neiging om ´s middags te gaan slapen, waar door mijn ritme een beetje weg is. Ik merk wel dat ik minder slaap dan in Nederland. Maar psychologen zeggen dat je dan gelukkiger bent.

Ik heb van de week wel enorme heimwee gehad, en dan is alles stom. Dan mis ik de simpelste dingen, terwijl dit helemaal niet nodig is. En dan realiseer ik me wel, ik woon gewoon in Spanje. Ik heb deze enorm mooie kans aan gegrepen. Ook zijn mijn ouders enorm trots, en dat doet wat met je. Maar ik denk dat ik het meeste moeite heb met dat ik mijn honden moet missen. Ik heb mij daarom aangemeld bij een dierenasiel. Ik heb helaas nog geen antwoord gehad. Ik Skype iedere avond met het thuisfront. En dan zie ik ook even de hondjes ook even.

Maandag en donderdag zijn we vrij van het kantoor in verband met feestdagen. Maandag is het de dag van Valencia en donderdag de dag van Spanje. De spanning van Catalonië voel je ook hier. Mijn stagebegeleider had uitgelegd dat vroeger Valencia ook bij Catalonië hoorde. En ze daarom nog een beetje een band hebben en ook hier zijn er inwoners die onafhankelijk willen zijn. Er waren een paar protesten hier maar ik heb daar niks van gemerkt. Het houdt de Spanjaard wel erg bezig. De beelden staan nog echt op mijn netvlies, hoe zelfs op ouderen ingeslagen werden. Het was echt bizar om te zien, ik ben er zeker van geschrokken. Ik las op SpanjeVandaag.nl dat helaas de kinderen van de Guardia Civil uitscholden en gepest op school door leraren. Zo zie je dat het erg diep ligt. Ik hou me erg neutraal op dit gebied, omdat ik hier niet genoeg over weet maar geweld is nooit de oplossing.

De komende weken zijn voor mij erg rustig, ik wacht tot Armana, mijn vader, tante en broertje komen. Af en toe ergens een drankje doen, of even naar de Turia. Ik denk dat het ook erg rustig gaat zijn thuis door de feestdagen. Jelle wilde dat ik even vermelde in mijn blog dat ik vast heb gezeten in de lift en hij mij eruit heeft gehaald. Jelle, bedankt he! Haha. Dat was best even eng, ook valt de stroom iets vaker uit dan Nederland. Maar dat komt denk omdat soms veel dingen tegelijk aanstaan in het huis dat het allemaal teveel wordt.

Niet echt een bijzondere update dus, maar alles gaat so far so good!

  • 06 Oktober 2017 - 20:43

    Vincent:

    Meer updates meer verhalen vertel vertel vertel ...........wat is de Turia bijvoorbeeld ps ik fiets hier ook maar dan elke dag in die fucking rain

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 08 Sept. 2017
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 5558

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2017 - 19 Januari 2018

Stage in Valencia

Landen bezocht: