Langzaam wennen in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Amber Wal - WaarBenJij.nu Langzaam wennen in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Amber Wal - WaarBenJij.nu

Langzaam wennen in Valencia

Blijf op de hoogte en volg Amber

08 September 2017 | Spanje, Valencia

Het leek mij leuk een dagboek bij te houden voor mijn geliefde thuis. Oké laten we even een korte background story doen. Ik ben Amber, over een week 23. Ik studeer mediavormgeving, en na mijn bezoek aan Barcelona vorig jaar wilde ik super graag stage lopen in het buitenland.

Eenmaal thuis ging ik meteen zoeken, en toen we eenmaal mochten solliciteren heb ik verschillende bedrijven gemaild. Zo kwam ik bij mijn stagebedrijf, waarvan ik dacht dat ze in Barcelona zaten. Bleek ze in Valencia te zitten. Ook prima! Ze waren gelijk super enthousiast en voor ik het wist zat ik in een sneltrein met mijn buitenlandse stage.

Ik zit nu bijna drie weken in Valencia, en waarvan een op stage. Ik had dit nooit gedacht maar dit is dag en nacht hier. Het is hier zo anders!

Ik woon met 8 andere in een mega appartement. Je zou zeggen dat dit echt heel druk is, maar ik kom heel vaak niemand tegen. We hebben drie badkamers en een hele grote keuken. Mijn kamer zit helemaal achter in het appartement. Wat ik zelf wel prettig vind. Ik deel met een Italiaanse jongen en een Oekraïens meisje de badkamer. De jongen spreekt redelijk engels maar het meisje totaal niet. Er woont nog een Nederlandse jongen, zijn naam is Jelle. Met hem kan ik het goed vinden, we eten soms samen of doen een drankje in de keuken. De overige huisgenoten spreken ook slecht Engels. Nja. laten we zeggen gewoon niet. Soms is dat een beetje lastig. Met handen en voeten, en google translate kom je een heel eind.

Ik loop zelf in een Engelstalig bedrijf stage, maar zelfs daar heb ik soms problemen. Ik ben zeker wel van plan wat Spaans bij te leren. In de supermarkt of bestellen lukt het allemaal prima. Er zit een grote Mercadona om de hoek, en beneden zitten allemaal cafeetjes.

Hoewel ik hier nu 3 weken ben verbaas ik me nog steeds over bepaalde zaken. De chaos in het verkeer, de eetgewoontes, maar ook over hoe laat ze eten. Ook op mijn stage komen ze rond 9 uur binnen en gaan ze meteen een koffiepauze houden. Ik moet er stiekem wel om lachen maar kan mij echt niet voorstellen dat ik dit in Nederland zou doen.

Om 2 uur ben ik klaar en ga ik op mijn gemak naar huis, ik kook inmiddels ook warm tussen de middag en eet dan iets kleins s´avonds. Dit is wel het fijnste met het warme weer. Het is erg heet op het moment! Ik heb dit ook op de harde manier geleerd...

Mijn vader was hier een weekje, omdat hij graag Valencia wilde zien, maar ook helemaal gek van Spanje is. Het viel net samen dat ik hier stage liep en hij hier heen kwam. Ik moet zeggen, heb erg veel gezien van Valencia! Achtja, we dachten we gaan zaterdag lekker naar het stand. Het was bewolkt en waaide flink. Geen erg in gehad en ook nog liggen slapen, einde van de dag waren we knalrood. Met het gevolg dat ik nog steeds tweede graad brandwonden in mijn gezicht heb. Ik heb een nieuwe creme, en het gaat langzaam beter. Erruuuuggg dom.

Ik heb nu wat vrije tijd op stage en daarna gaan we met een paar een paar drankjes doen in een stadje verderop. Ik heb hier erg veel zin in!

Tot snel,

  • 08 September 2017 - 18:41

    Vincent:

    Wat leuk dat je vader op visite kwam, nee grapje, zeer leuke stad Valencia, we hebben idd veel gezien, en wat betreft ons strand dagje, de vellen hangen aan mijn lichaam, was idd een beetje dom, zou Maxima zeggen.....hoogtepunt was natuurlijk La Tomatina waar we vorige week woensdag naar toe zijn geweest in Bunol , wat was dat een feestje 20000 mensen die een uur lang tomaten naar elkaar toe gooiden, en geloof me een uur is lang...top geniet ervan , tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 08 Sept. 2017
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 5560

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2017 - 19 Januari 2018

Stage in Valencia

Landen bezocht: